Hur mycket kan man då tjäna?

En liten översikt så att alla förstår hur lätt det är att tjäna pengar bara igenom att blogga!



Till att börja med så kostar det inget, det krävs heller ingen ansträngning, reklamen och bloggen sköter ju sig själva.

(men det skadar ju inte om vi fortsätter skriva nya inlägg och håller bloggen uppdaterad Om vi har reklam på vår blogg som ger ersättning för att folk kollar på den så kommer vi tjäna pengar varje gång någon klickar in på bloggen, eller hur? Med vissa reklamer så krävs det att man väntar minst 24 timmar innan dom betalar igen för samma person som klickar in på bloggen/hemsidan. Så därför vill vi helst att samma läsare föjler vår blogg dagligen)

 

Det finns några olika typer av ersättningar som man kan tjäna på.


1. Som vi alla vet, Att personer klickar in på sidan.
2. Man kan även tjäna pengar ifall någon registrerar sig och blir medlem på en hemsida som vi länkar till.
3. Ifall reklamen man visar på sin blogg säljer erbjudanden eller produkter så kan man få ersättning i ungefär 5-15% av produktens värde ifall någon handlar via dina annonser. 

 

Här är en bifogad bild  på vad jag har tjänat på 2 dagar.

 

Det här är vad jag har tjänat på bara på Tradedoubler, som ni ser så har jag redan tjänat 342,65kr och endå har jag bara haft 8 unika besökare.

 

 

Det gäller att välja rätt annonser.

Det är upp till dig att lista ut vad som fungerar bäst för dig!

 

Du kan registrera dig själv på Tradedoubler redan idag!

om 2 dagar kanske du har tjänat mer på din sida än vad jag har, syftet med min blogg är att lära er använda reklam på era bloggar och andra sidor.

 

 

 

 

 

OBS!

Jag kommer så småningom att lägga upp en reklamguide för hur man lättast väljer reklam anpassad för sin blogg/hemisda.

Så kika in med jämna mellanrum om ni vill lära er mer!

 

 

Lycka till!

 

/Reklamo


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!



Hur kunde du tjäna så mycket på 2 dagar?

Vilka reklamer använder du?



Tack igen!

2009-07-08 @ 20:13:54
Postat av: Leia

Njae, tror inte så mycket på det.

2009-07-08 @ 22:08:14
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

tack för din röst! =) himlans rart o gulligt!



jag ska titta igenom det där imorn, nu måste jag gå o sova, ska upp o jobba om 5 timmar!! gaaah! hehe. puss o godnatt

2009-07-09 @ 00:11:31
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0